Pages

Saturday, December 21, 2013

Up and Down in the Sea of Life

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalammualaikum..

Ya Allah, kuatkan semangat hambamu ini.. terlalu banyak dugaan yang mendatang.. bertimpa-II.. takdapat aku tanggung.. aku hanya mampu mengalirkan airmata.. hati, jangan mudah berputus asa sayang.. Allah sygkan kau.. Allah nak uji kau.. jangan kalah dalam medan pertempuran ni.. dah setengah jalan menuju kejayaan.. ibu, ayah.. farah terlalu sayangkan ibu dan ayah.. kalau something berlaku, farah sanggup korbankan nyawa dan segalanya.. tp farah rindukan kita yang dulu.. bukan yang sekarang.. takpe, kita cuba perbaiki satu persatu dulu.. farah akan cuba yang terbaik.. kalau pun masa bersama ayah tk panjang, biarlah setiap sorang daripada kita menghargai ayah selagi dia masih ada.. 

teguran.. jangan anggap teguran daripada orang yang lebih muda itu sampah.. peringatan buat diri sendiri juga.. jangan anggap orang yang lebih muda itu tidak matang.. jangan anggap orang yang lebih muda tidak tahu apa-II.. peringatan buat diri sendiri.. aku kene belajar terima pandangan orang lain.. dudok dan hayati.. apa yang dah aku lakukan terhadap semua orang lain.. adakah aku buat perkara yang betul? mana yang tak betul tu, jangan dijadikan amalan.. buang jauh-II selagi mampu.. walaupun umur aku sekadar kepala 2, tapi aku sepatutnya lebih arif untuk mentafsir keadaan.. kesusahan yang aku hadapi seharusnya mengajar aku untuk lebih kuat dan waspada..

kalau pun darah daging aku sendiri nak buang aku jauh-II, aku redha.. sebab Allah ade bersama aku.. hanya disebabkan teguran atas tuduhan yang tak berasas.. aku tetap berpegang pada prinsip aku.. aku cuma tak sanggup bila ayah ibu diperlakukan seperti bukan sesiapa.. aku tak mampu.. terlalu banyak pengorbanan mereka terhadap aku.. terlalu banyak.. maafkan anakmu ini.. masa untuk aku balas jasa-II mereka belum tiba lagi.. jika dipanjangkan umur, akan aku balas satu persatu yang telah mereka korban untuk aku.. kalau pun aku tkda gaji besar satu hari nanti, akan ku pastikan duit hasil titik peluhku itu diberkati olehNya.. tak banyak yang boleh dibagi, sikit pun jadi..

ya aku kene terus kuat.. ingat semula tujuan aku berada kat sini.. untuk mereka.. mereka yang berkehendakkan aku disini.. aku dah berjanji sejak kali pertama jejakkan kaki disini.. aku buat ikhlas untuk mereka.. akan aku berusaha untuk menjadi anak yg solehah dan berguna dimata mereka.. seperti mana yang aku rasa suatu ketika dulu bila aku lari daripada asrama.. aku akan buat yang terbaik.. insyaALLAH..


I miss u mom and dad!! really really miss u'll.. now it's study week.. i just can't go home.. got no money and i don't wanna ask y'll for some.. we'll meet each other during semester break! insyaAllah :)


No comments:

My Blog List

Search This Blog