Pages

Thursday, November 21, 2013

Friendship.. (1st Chapter)

Bismillah.. Assalammualaikum..

Hi, ketemu lagi ye kita hahh.. anyway, tadi masa dalam kelas Genetics aku tersangat blurr.. even if I put 120% of focus dalam kelas tu pon aku tak pernah paham.. hakhak.. and for sure, bila test aku lagi lahh blurr, nyanyok pon menjadi-jadi.. cisss =..= actually, bukan tu yang aku nak cerita.. aku nak bukak cerita pasal FRIENDSHIP.. bukan cerita daripada MINAH (bukan nama sebenar) atau pon MANAF.. tapi this is my own experience.. terdetik nak bukak cerita macmni pasal semalam aku terbaca satu kisah sedih curator #MohonClash.. aku taktahulah kalau tu kebenaran mahupun khayalan semata-mata.. hihihi.. tapi yang aku nak cerita ni pasal benda betul laa.. cerita masa aku di bangku sekolah rendah lagi (ayat skema)..

Let's start with the first part of the story.. confirm laa anything happened in our lives mengikut kronologi.. heee.. masa aku tadika tumpang lima tahun, aku tersangatlah EKSITED nak ikut kakak aku (setahun tua daripada aku) pergi sekolah.. sebab dia tu gembeng, kalau pagi-II tu kompen menangis.. aku ni macam kental sikit laa, hahaha.. selalu nak back up dia.. kesian tengok dia.. huhuhu tapi one day yang aku tak sangka-II, ibu aku cakap.. "Farah, Farah tak payah sekolah lagi ye.. Farah susah bangun pagi" sambungnya lagi.. perghhh pedih hati aku waktu tu (cehh, berdrama pulak).. aku siyes beriya nak pergi sekolah, tapi mak aku pulak tak bagi.. apakah.. tapi memang salah aku, liat bangun pagi.. sayang bantal dengan katil.. hikhok ^^

and start daripada tulah, kemalasan untuk pergi sekolah membuak-II dalam diri aku.. sebab aku cakap dalam hati *kalau ibu dah tak bagi aku pergi sekolah, sampai bebila pon aku tknak pergi sekolah*.. ngehngeh alahai budak umur 5 tahun, manalah tahu.. tapi.. masalah nampak ketara masa aku masuk tadika 6 tahun.. serius aku selalu tak datang.. kalau seminggu tu, sehari je datang.. *like a boss*.. sampai cikgu ROS (bukan nama sebenar) sound aku dedepan.. dia cakap, kalau selalu tak datang, berhenti je.. bbbbrrr.. kurang asam jawa cikgu.. dah cikgu tu bagi aku greenlight takpayah sekolah, aku hooray laa.. hihihii tapi aku pelik, aku tak sekolah pon terer ABC.. aku tengok budak tadika mak aku tu (tahun 2013 kini) bangang dia menjadi-II.. ABC pon tak kenal, nakal dia masyaALLAH.. mengucap panjang aku, kekadang rasa nak hagol je kepala sesorang kt dinding.. aku masa sekolah kemain takot dengan cikgu, rasa macam cikgu tu ghimau je.. hakhak dahdah, Astaughfirullah ==''

No comments:

My Blog List

Search This Blog