Pages

Thursday, November 21, 2013

Friendship (2nd Chapter)

Sambungan..

Bila dah 7 tahun tu, kompem laa masuk primary school.. well, budak yang tak poie tadika.. kompem takot nak masok sekolah rendah sebab aku tgk ramai gila orang.. masa tu paling takut dengan budak darjah 6.. dorang besar gajah je aku tengok.. hahahaha well aku jumpa balik classmate aku yang masa tadika dulu.. its naturally occurrence bila masing-II ade geng.. gua tak sekolah dulu, mana ada geng.. hahahah tapi ade gua kesah *cehh, bajet hati kental sangat*.. aku pon cecuba laa kengkawan dengan sesapa je.. dapat laa kawan.. alaa, budak kecik kalau berkawan "awak, awak nak kawan dengan kita tak".. "eh, jangan kawan dengan dia".. "balik sekolah awak datang laa rumah kita, kita nak main masak-II".. well, main masak-II tu best sobab pakai api betol-II (gua budak kampung, so jangan banyak cakap!) kuali pon gua rembat ibu gua punya.. hahahah nakal =,= 

aku rasa masa aku darjah satu tu, attendance aku banyak telor.. senang cerita bukan darjah satu je, sepanjang sekolah rendah laa kot.. hahahah walau aku tak datang pon, aku dapat je join Hari Anugerah Sekolah.. gua dapat 100% exam rilek je.. hahahah *penangan tak sekolah* subhanallah, bukan niat untukku membangga diri.. cewahh tp itu kenyataan.. well masa aku sekolah rendah selalu gaduh-II mulut dengan budak-II gediks.. macam nak lempang je muka dia.. HAHAHAH over kan saya.. bebudak apa tahu.. dalam pada masa tu, takda kawan yang bebetol sangat laa kot kawan dengan aku.. kejap-II je baik dengan aku sebab aku selalu ponteng sekolah.. wkakaka padan muka saya =,= and sampai laa aku darjah 6..

masa ni laa yang aku banyak makan dalam dengan budak-II mangkok hayon.. sebab apa? sebab ada cerita disebaliknya.. begini cerita sedihnya bermula.. hurmmm, sedihh la nak cerita :'( well, aku dulu masa sekolah rendah sangat laa kocik.. pendek, kurus, comel lote.. hahahah *perasan kejap* malangnya, takda pulak gambar masa aku kekecik dulu.. so nak jadikan cerita, aku kompem akan beratur depan sebab kalau sekolah rendah kan beratur ikut ketinggian.. kira depan aku ade lagi dua tiga orang (Wani, Intan dll).. aku masih ingat! hahahah so bila ada assembly kena laa dudok atas tar.. masa darjah enam kelas aku paling hujung (kelas pandai laa konon).. additional info, kat sekolah dulu aku jadik pengawas perpustakaan n sangat aktif berzapin (I'm Johorean, kalau budak Johor tak reti nak berzapin sila buang negeri).. hahahah

ceritanya bukan pasal duduk dalam barisan.. tapi pasal satu kejadian yang aku takkan lupa sampailah aku mati.. walau pun baru darjah enam, tapi masa tu aku dah ada perasaan.. most of my girl friends pon dah reached puberty so i guess they have come to one level yang mana tahu bezakan baik n buruk (mumayyiz).. tapi aku takpaham, kenapa ada yang buat taik dengan aku.. that suited them really much.. kecik-II dah pandai tuduh-menuduh, dah besar?? hurmm benda tu jadi masa kelas aku ade PJK.. so pakai baju sukan laa, but then kena tukar uniform sekolah semula.. masa nak tukar tu lahhh.. tengtengteng.. benda tuh jadik depan mata aku sendiri..

No comments:

My Blog List

Search This Blog