Pages

Friday, November 22, 2013

Friendship (3rd Chapter)

Sambungan..

it's 0:52 am already.. and aku menggigihkan jari jemari untuk sambung apa yang aku dah start.. and yet, kalau aku nak pegi tidur pon kompen berangan-II dulu atas katil.. hahaha macam insomnia gitu.. and aku cek stat entry aku.. ade regular pembaca nampaknya.. siapakah itu.. hahahah nway back to the main point.. *aku lupa kat mana aku berhenti tadi, hikhok* okok, pasal kejadian dalam tandas.. sampai sekarang laa kan aku tak boleh lupakan.. muka, nama, masa, tempat semua masih segar dalam ingatan aku.. taktahu aku nak gambarkan perasaan macam mana.. yang mampu aku buat masa tu, tahan air mata.. sebab tak sangka, dorang buat sesuatu yang unexpectable..

camni, sekolah punya tandas kan biasanya ade partition.. same goes to my school last time, ade banyak partition.. and right after habis waktu PJK, kena laa salin baju.. and aku antara yang cepat cop one partition.. aku sesenyap je.. memula tu senyap laa sebab tak ramai orang.. then at one time tu, semua dah ada dalam tandas tu *ruang besar, siap boleh golek-II atas lantai* ada laa jugak yang dah keluar dulu.. tu biasanya geng-II lain.. and yang salin baju reramai tak masuk partition ni geng-II budak yang kiranya glamour laa jugak.. dorang dok berborak-borak.. aku diam je dalam tu and saje pasang telinga apa yang dorang bualkan.. and once, jantung aku terasa macam kena panah petir.. my blood vessels got strike by the blood so hardly.. and i can't just imagine..

aku cam satu-II suara yang berkata-II.. yang aku pasti, dorang tengah mengumpat pasal aku.. orang yang beratur depan aku cakap.. "eh, nak tahu sesuatu tak.. Farah tu pencurik!".. blurpppp.. hitam dunia aku kena tuduh macam tu.. selama aku hidup, susah mana pun nak cari duit ibu ayah aku tak pernah ajar anak-II dia mencuri.. and ada lah yang tanya, kenapa cakap macam tu.. then she convinced everybody.. "sebab aku beratur depan dia, duit aku selalu hilang".. ok perangai macam bangkai.. yang lain pon ada jugak tetambah cerita.. "hah, aku pun sama, aku pun sama".. nampak tak? masa tu terasa macam, hurm.. ada bestfriend aku kat situ.. nasib baik dia diam je, sebab aku tk dengar suara dia berkata-II.. its ok, sekarang dah tak kawan pon.. hahahahah 

and when they started to make things get bigger plus aku pon dah tak sanggup nak dengar dorang tuduh-II aku tu, aku pon bukak pintu. keluar dengan muka selamba, pandang sinis dekat dorang.. aku tahan je airmata dari jatuh.. *cover brutal wehh* and dorang punya muka was like *shit, what the hell we were talking about* aku blahh macam tu je.. and aku nampak dorang rasa bersalah sebab kompem laa kan aku dengar semua.. orang bodoh je yang buat macam tkde ape-II.. just one thing yang aku rasa diorang sangat hina.. hina sebab umur setahun jagung dah pandai fitnah orang macam-II.. well, tu belum lagi bila dah besar.. hahahah even this thing happened when i was 12, aku rasa masa umur ni budak mentah macam aku tak patut buat.. berat kot tuduhan mencuri..

aku kesian laa, ibu ayah aku raised anak-II dia cukup baik.. and plus, duit sekolah aku lagi banyak daripada every single one of them.. buat apa aku nak mencurik!!!! setan semua tu.. sebab tu jugaklaa aku taksuka pergi sekolah.. muka baik masing-II, tapi hati busuk! hurmm, entalah.. sampai sekarang aku takboleh terima.. sebab aku rasa menuduh orang mencuri tanpa bukti tu sehina-hina perbuatan.. bangang abadi! kalau nak aku listkan nama siapa yang terlibat tu boleh sangat, tapi tak baik aibkan orang.. and because of that stupid humiliation to me, aku berazam.. aku berusaha nak jadi yang terbaik, kalahkan dorang dalam pelajaran and hidup senang happy dan aman! seriously, tu lah pembakar semangat untuk aku terus maju! thanks kawan-II yang buat aku macam sampah tu.. hikss ^^ walau belom berjaya mana pun aku, achievement aku sekarang ni pon rasanya boleh dibanggakan.. tulah matlamat aku.. 

ni baru cerita masa primary school.. tak masuk secondary school.. lagilah macam-II.. erkkk =,= sambung dalam next chapter! penat laa.. nak tido.. babaiii

No comments:

My Blog List

Search This Blog