Pages

Sunday, December 22, 2013

Take a Deep Breath and Keep Calm..

Assalammualaikum..

hati.. kenapalahh asyik nak menangis.. c'mon.. cukuplah, nak bersedih kenapa lagi kan? just try to forget all those things... hurmm.. entahlaa, sangat terasa dengan keluarga sendiri.. ya Allah.. takpa, biarkan jelaa.. mungkin ni masa dorang buat aku.. biarkan jelaa.. redha dengan segalanya Farah.. tuhan nak bagi yang terbaik, insyaALLAH.. tapi, siapa yang sanggup kan? aku terasa macam asing sangat.. asing dalam keluarga sendiri.. aku ni siapa? tak mungkin aku nak pertikaikand arah yang mengalir dalam diri aku dengan yang ada pada mereka.. tapi kenapa aku lain?? salah ke aku mempertahankan ibu aku? salah ke? terasa macam apa yang aku buat siasia.. aku mengalah.. aku kalah!

ye, aku menyesal sebab terlalu bergantung pada keluarga sendiri.. entahlah, aku rasa.. bila aku belajar ni sangat menyusahkan semua orang.. duit yuran, duit kocek, keperluan.. semua menyusahkan family aku.. bila masa waktu tegang sikit, habis semua benda diungkit.. entahlah, aku taktahu.. aku tk sabar nak masuk alam pekerjaan, ssupaya aku boleh bayar semua duit adik-beradik aku yang dah bersusah-II untuk aku.. ye, aku nak bayar balik.. kalau mampu, sekarang jugak aku nak bayar.. tapi.. entahla, niat kat hati tknak susahkan org lagi.. tknk mintak ibu ayah lagi.. tp makin hari makin aku susahkan.. aku rasa aku belajar ni menyusahkan semua orang.. ya Allah, terlalu berat dugaan pada aku ni~ aku rasa macam dah putus asa..

iri hati aku rasa pada orang lain.. keluarga senang, dapat JPA.. aku? susah.. biasiswa pon takde.. aku paksa hati ni percaya, bahawa rezeki aku belum sampai.. tapi, sampai bila? lama dah aku kecewa.. sekarang, tambah lagi dengan kekecewaan yg baru.. aku rasa keluargalah insan terbaik untuk bagi aku semangat and tenaga.. tapi sekarang to be honest with myself, aku down dengan sikap diorang.. ye, mungkin umurku baru 20.. but, will u'll treat me like an adult? stop treating me like a child.. aku tktahu laa.. i'm just lost.. aku rasa macam kalau aku mati lagi baik.. tp yaAllah, aku terlalu banyak dosa.. aku tk sanggup menanggung siksaan nanti.. ermmm.. subhanallah..

kesusahan aku tk siapa tahu.. bila aku cuba luahkan, mereka akan cakap.. aku tktahu kesusahan diorang.. what to say.. so i can just shut my mouth up.. that's it.. sampai satu tahap, aku balik dari kampung tangan kosong.. aku ade 3rm je dalam purse.. aku nak survive lagi sebulan lebih kat U.. mashaAllah.. sampaikan aku tk mampu nak tahan airmata.. glad that someone is here by my side.. dia yang banyak tolong aku.. bila aku tk makan, dia yang risau.. dia yang share duit dia.. and skarang, aku malu.. aku dah tk mampu nak cerita kesusahan aku lagi pada dia.. sebab aku tahu, dia tkkan teragak-II nak bersusah payah untuk aku lagi.. terima kasih teman :')

yuran aku yang tertunggak sampaikan aku tk boleh daftar kursus untuk sem depan.. yuran kolej.. rm500++.. just imagine, dalam bank aku pon ade tk sampai 50 hengget.. aku nak bayar pakai ape?? aku buntu.. last choice aku pinjam dua orang kawan.. seratus setiap sorang.. aku tahu, hutang wajib dibayar.. tp sekarang, aku tengah kering.. tersangat kering.. ermmm.. insyaAllah, sem depan aku janji akan bayar.. habis final dengan camp.. yuran nasib laa aku da bayar.. tapi nak kesana? duit lagi.. ya Allah, aku dah takde duit :'( aku malu nak tarik diri sebab takda duit.. ya Allah.. dugaan lagi.. lepas habis camp, practical menyusul.. kat Pahang.. duit rumah, transsport, makan.. semua.. aku takda duit ya Allah.. :'(

last choice again, aku terpaksa lepaskan barang kesayangan aku.. handphone kesayangan.. yang aku beli dengan duit sendiri.. aku terpaksa :'( sikit sebanyak mungkin dpt tanggung aku bila pergi praktikal nanti.. ye, aku terdesak.. tak siapa yang tahu.. aku nekad.. takpa ya Allah.. aku cuba hadapi dugaan ni dengan hati terbuka.. semoga ada cahaya dihujung sana :)

No comments:

My Blog List

Search This Blog