Pages

Thursday, January 12, 2012

dah jumpa apa yang patut !!

ape kejadahnye kan? hahaa.. yess, akhirnya aku jumpe apa yang aku nak.. apa yang aku perlu buad, apa yang aku perlu capai.. untuk mak ayah aku jugak.. seriously, harapan mak ayah aku yang diletakkan pada aku mang satu tanggungjawab terbesar yang penah aku pikul.. even aku neh nampak ksuke maen2, happy go lucky.. tp sape tau dalam aty aku neh macam nak meletop.. perghh.. bila aku pk an harapan mak ayah aku, aku jadik takut.. takut aku tk dapat realisasikan impian doang. and now, aku hanya mampu berusaha sebaik mungkin dan ditambah dengan doa agar ALLAH mempermudahkan urusanku. memang besar harapan mak ayah aku.. oke, dorang nak aku jadik DOKTOR VETERINAR. oke, for y'll information, nak amek degree in veterinar neh ukan senang.. pointer mesty 3.75 and above. so, mang susa.. skang aku da abes sem 2 and nak masuk sem 3.. sem 1 aku tkde laa teruk mane kot. tp still tkpat menjamin yang aku pat amek vet.. sem 2 pnye result tk lame g kua.. aku just mampu berdoa je.. but, aku mang toltol nak amek vet.. minat.. ape yang aku nak, t aku abes blaja da ade title DOKTOR depan name aku.. DOKTOR FARAH.. tak ke best tuh?? aishh..
lau d fikirkan, mang sonok sangat laa.. tp wat mase neh aku takot  tk dapat capai apa yang mak ayah aku hajat.. since bapat aku now at hospital, aku kene sedar. aku kne refleksi diri cket.. fikir! bapak aku mesti gembira lau aku dapat apa yang dea nak.. apa yg aku nak jugak.. kan? from now on, aku kene usaha lebih cket.. tinggalkan laa sumesume yang aku ade skang.. SUSAH DAHULU PENDAPATAN, SUSAH KEMUDIAN TKDE GUNENYE.. ahaha.. 
in fact, MUET puns da kua resultnye. alhamdulillah.. i've got an excellent enough laa.. walaupuns tk seberapa kott.. wkaka.. entaa laa.. but i'm so happy with mine.. 
yang paling penting, as long as aku tkpat gelaran DOKTOR ue, aku tk an pandang kiri kanan.. ahaha.. [kecuali time melintas]

tenguk2 laa tempat yang aku nak masuk sangat!!!

No comments:

My Blog List

Search This Blog